- Code: 978-606-18-0141-1
- Producator: Editura C.H. Beck
-
Rating:
La redactarea lucrării au fost avute în vedere prevederile Noului Cod de procedură civilă.
Un nou comentariu al Legii contenciosului administrativ era imperios necesar ca urmare a modificărilor aduse acestei legi, mai ales prin Legea nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, aplicabil începând cu data de 15 februarie 2013. Întrucât noile dispoziţii ale Legii nr. 554/2004 intră în vigoare începând cu aceeaşi dată, prezentul comentariu va servi specialiştilor în activitatea de interpretare şi aplicarea acestor dispoziţii legale sau, cel puţin, îi invită la o reflectie mai profundă asupra sensului lor corect.
Lucrarea prezintă interes pentru teoreticienii dreptului, pentru magistraţii specializaţi în litigii de contencios administrativ, dar şi de drept privat, precum şi pentru studenţii, masteranzii şi doctoranzii în drept.
Titlul cartii: | Legea contenciosului administrativ |
---|---|
Numele autorului/lor: | Trailescu Alin, Trailescu Anton |
Editura: | C.H. Beck |
Data aparitiei: | 4 Martie 2013 |
Numar de pagini: | 168 |
ISBN: | 978-606-18-0141-1 |
Tip coperta: | Carte brosata |
Pret intreg (Pretul de coperta afisat de producator): | 34.90 |
Formatul de livrare: | Carte in format tiparit |
4
by Contencios, 05 Mar 2013
Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public
![]() |
Legislatia Profesiei de Mediator
Cuprinde: Legea nr. 192 din 16 mai 2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator (actualizată 2012); Hotărârea Consiliului de Mediere nr. 12 din 7 septembrie 2007 pentru aprobarea Standardului de formare a mediatorului (actualizată 2012); Codul de Etică şi Deontologie Profesională a Mediatorilor; Codul European de Conduită pentru Mediatori; Ghid pentru organizarea şedinţei de informare privind medierea; Proces verbal de informare (model); Ghid de parcurgere a procedurii de autorizare
Anexe:
Hotărârea Consiliului de mediere nr. 196 din 25 februarie 2012 privind modificarea taxelor percepute de Consiliul de Mediere; Hotărârea Consiliului de mediere nr. 197 din 25 februarie 2012 privind reducerile aplicate taxelor.
Pretul nostru:
15.00 Lei (RON)
|
![]() |
Regimul de contencios administrativ al actelor premergatoare | Autor: Nanescu Andrei-RazvanRegimul de contencios administrativ al actelor premergatoare se prezinta in forma unei lucrari critice a generalizării transformării actului administrativ premergător, în act administrativ final, cu necesitatea diferenţierii regimurilor lor juridice de contencios administrativ, şi, totodată, drept o critică a generalizării actului detaşabil în practica instanţelor române, cu ilustrarea avantajelor unui nou criteriu pentru admisibilitatea cererilor purtând asupra actelor premergătoare. Autorul, Andrei Răzvan Nănescu face propuneri de ordin teoretic provocate, pe de o parte, de experienţa sa în administraţia franceză, unde a simţit dreptul administrativ francez în mişcare, iar, pe de altă parte, de nevoia administratului român de a avea mijloacele potrivite pentru a ajuta şi convinge autorităţile şi instanţele române, să aleagă soluţii adecvate. In cadrul lucrarii sunt dezbatute mai multe aspecte: - explicarea înlănţuirii „fapt material - fapt juridic - formă procedurală prealabilă - uneori ridicată la rang de act administrativ premergător - condiţii procedurale concomitente - act final - condiţii procedurale posterioare”; - explicarea mecanismului detaşării actului administrativ premergător, pentru a nu mai ascunde în spatele lui transformarea actelor premergătoare în acte finale; - un nou criteriu de clasificare a actelor administrative premergătoare, în acte de decizie sau acte de execuţie; - recunoaşterea noului criteriu doctrinar printre clasificările existente ale actelor administrative şi corelarea lui cu temeiul legal din legea contenciosului administrativ; - analiza unor situaţii concrete, pentru „a pune la treabă” criteriul propus şi a demonstra, astfel, viabilitatea lui; - analiza proceselor decizionale administrative complexe (argumentarea unui drept de natură procedurală de a continua procedura de avizare / limitarea în timp a procesului luării deciziei / autoritatea de lucru decis); - fundamentarea soluţiei finelui de neprimire pentru acţiunile introduse de terţii la procedura decizională de avizare.
Pretul nostru:
24.90 Lei (RON)
|
![]() |
Legile administratiei publice | Actualizare: 23 septembrie 2013 | Coordonator: Ovidiu PodaruEXTRAS: (...) Art. 4. [1] Excepţia de nelegalitate. (1) Legalitatea unui act administrativ cu caracter individual, indiferent de data emiterii acestuia, poate fi cercetată oricând în cadrul unui proces, pe cale de excepţie, din oficiu sau la cererea părţii interesate. (2) Instanţa învestită cu fondul litigiului şi în faţa căreia a fost invocată excepţia de nelegalitate, constatând că de actul administrativ cu caracter indi vidual depinde soluţionarea litigiului pe fond, este competentă să se pro nunţe asupra excepţiei, fie printr-o încheiere interlocutorie, fie prin hotă - rârea pe care o va pronunţa în cauză. În situaţia în care instanţa se pro - nunţă asupra excepţiei de nelegalitate prin încheiere interlocutorie, aceasta poate fi atacată odată cu fondul. (3) În cazul în care a constatat nelegalitatea actului administrativ cu ca racter individual, instanţa în faţa căreia a fost invocată excepţia de nele - galitate va soluţiona cauza, fără a ţine seama de actul a cărui nelegalitate a fost constatată. (4) Actele administrative cu caracter normativ nu pot forma obiect al excepţiei de nelegalitate. Controlul judecătoresc al actelor administrative cu caracter normativ se exercită de către instanţa de contencios administrativ în cadrul acţiunii în anulare, în condiţiile prevăzute de prezenta lege. (...)
Pretul nostru:
15.00 Lei (RON)
|