- Code: 978-606-18-0353-8
- Producator: Editura C.H. Beck
Majoritatea organizaţiilor ar trebui să deţină un plan de marketing care să fie folosit nu numai pentru a controla şi monitoriza celelalte activităţi, ci şi ca să aducă performanţă.
Pentru a crea planuri valoroase, care să nu sufere la capitolul realism, creativitate sau flexibilitate, organizaţia trebuie să desemneze pentru dezvoltarea acestora echipe eficiente, bine pregătite în prognozare şi să perceapă planul de marketing mai degrabă ca pe un proces de învăţare decât ca pe o funcţie de control şi monitorizare.
Astfel, cartea pune accent, printre altele, pe importanţa realizării unui plan de marketing eficient şi pe descrierea etapelor concrete necesare implementării acestuia.
Cuprins
Introducere
1. Planul de marketing
1.1. Planul strategic de marketing
1.2. Funcţiile şi obiectivele planificării strategice de marketing
1.3. Avantaje şi dezavantaje ale planificării de marketing
1.4. Tipuri de planuri
2. Etapele implementării unui plan strategic de marketing
2.1. Formularea misiunii şi stabilirea obiectivelor
2.2. Auditul planificării de marketing
2.2.1. Auditul extern
2.2.2. Auditul intern
2.3. Analiza SWOT
2.4. Formularea strategiilor de marketing
2.4.1. Strategii de produs
2.4.2. Strategii de preţ
2.4.3. Strategii de plasare (distribuţie)
2.4.4. Strategii de promovare
2.5. Stabilirea bugetelor
2.6. Controlul, revizuirea şi corectarea planului de marketing
3. Bariere şi căi de ameliorare a implementării unui plan de marketing
3.1. Bariere în implementarea eficientă a unui plan de marketing
3.2. Căi de ameliorare ale unui plan de marketing
3.2.1. Crearea de noi produse şi trecerea la organizaţii şi produse „verzi”
3.2.2. Poziţionarea strategică - nişa de piaţă
3.2.3. Alinierea planului de marketing la strategia generală a organizaţiei
3.2.4. Introducerea marketingului online şi offline
3.2.5. Crearea unor baze de date necesare cunoaşterii clienţilor .
3.2.6. Susţinerea planului de marketing de către echipă şi management
4. Modele ale unui demers de planificare de marketing
4.1. Modele ale planificării de marketing în domeniul producţiei
4.2. Modele ale planificării de marketing în domeniul serviciilor
4.2.1. Etape ale unui demers de planificare de marketing în serviciile de telefonie mobilă
4.2.2. Etape ale unui demers de planificare de marketing în serviciile bancare
Bibliografie
Titlul cartii: | Planul de marketing. Ghid practic | Autor: Nicoleta-Valentina Florea |
---|---|
Numele autorului/lor: | Nicoleta-Valentina Florea |
Editura: | C.H. Beck |
Data aparitiei: | 25 Iunie 2014 |
Numar de pagini: | 184 |
ISBN: | 978-606-18-0353-8 |
Tip coperta: | Brosata |
Pret intreg (Pretul de coperta afisat de producator): | 29.90 |
Formatul de livrare: | Carte in format tiparit |